PROJECTS

MISE À NU
sculpture
steel, aluminium, paint
277,5 x 178 x 8 cm
A Visual Theory of Distribution, individual exhibition at Henrique Faria gallery
Buenos Aires
2017

PRESS dossier


Courtesy Henrique Faria / Ph Estudio Giménez. Duhau


Courtesy Henrique Faria / Ph Estudio Giménez. Duhau


Courtesy Henrique Faria / Ph Santi Ortis

Curatorial text


THE MYSTERY OF MEASUREMENTS AND EXCESSES
(desbordes) by Gonzalo Aguilar, catalogue of solo show at Henrique Faria gallery, november 15/december 27 /2017.

Critical articles

LA ESTÉTICA DEL DESEO EN LA ERA DE LAS MÁQUINAS  [THE AESTHETICS OF DESIRE IN THE MACHINES AGE] by Ana María Battistozzi, Revista Ñ /Clarin, saturday  31/12/2017

CUESTIÓN DE ESCALA  [SCALE QUESTION] by Laura Rosso, Pagina 12, friday 22/12/2017

UN VIDRIO LLENO DE GENTE [A GLASS FULL OF PEOPLE]by Laura Isola, Perfil Culura/Arte, sunday 17 /12 /2017

MARCEL DUCHAMP EN BUENOS AIRES: HUELLAS DE UNA VANGUARDIA INVISIBLE [MARCEL DUCHAMP IN BUENOS AIRES: FOOTPRINTS OF AN INVISIBLE AVANT-GARDE
]
by Fernando García, La Nación /Cultura, sunday 10/12/2017

EL ARTE, EL FEMINISMO Y LOS GRANDES RELATOS. El lugar subordinado de las mujeres en el espacio social del arte es tematizado en muestras críticas.
[ART, FEMINISM AND GREAT STORIES The subordinate place of women in the social space of art is thematized in critical exhibitions]
by  Daniela LucenaRevista Ñ, saturday 31/12/2017

UNA MUESTRA PARA PONER EN VALOR EL DISENSO
[AN EXHIBITION TO PUT IN VALUE TO THE DISSENT]
by Jessica Fabaro, TN, 2/12/2017 

LA MEDICIÓN, QUE SIN DUDA ESTÁ EN EL ORIGEN DE LA POLÍTICA Y DE LA ECONOMÍA, TAMBIÉN LO ESTÁ EN EL ORIGEN DEL ARTE [(THE MEASUREMENT, WHICH WITHOUT DOUBT IS IN THE ORIGIN OF POLITICS AND ECONOMY, IS ALSO AT THE ORIGIN OF ART]
, about individual show: A theory of Distribution, Ramona magazine, november 2017

LA MEDICIÓN, QUE SIN DUDA ESTÁ EN EL ORIGEN DE LA POLÍTICA Y DE LA ECONOMÍA, TAMBIÉN LO ESTÁ EN EL ORIGEN DEL ARTE, Ramona magazine, noviembre 2017

ALICIA HERRERO. EL MISTERIO DE LAS MEDIDAS Y LOS DESBORDES, artishock review07/12/2017

ALICIA HERRERO. UNA TEORÍA VISUAL DE LA DISTRIBUCIÓN, artehispano, review.

nore information:
Bibliography

 




















































































 

 

 

 

Description:

Mise à Nu crosses the celebrated Marcel Duchamp artwork: "La mariée mise à nu par ses célibataires, meme" (known as the Great Glass) with the Cartesian representation that indicates the distribution of world wealth in 2016 (according to the latest information from " the pyramid of world wealth "of the Research Institute of Credite Suisse (Switzerland).

It collisions the transparencies and opacities of this celebrated artwork from Marcel Duchamp, with the invisible and abstract conditions of the real financial architecture transcendence.